Wednesday, December 17, 2008

Aliff Rayyan....


14 December 4.00pagi
Kak Ekin sakit nak bersalin. Keluar darah dan terus masuk wad.
Pagi tu mak dengan nenek bertolak ke JB.

15 December 1lebih pagi
Wish beday amin. Amin balas dan cakap dia nak sambut hadiah beday yang paling bermakna. Kak Ekin dah bukak 5cm.

6.00pagi
Message mak. Mak cakap belum bersalin lagi.
Susah sangat nak bersalin.
Kak Ekin dah penat dan takut.
Mak cakap tak pernah tengok orang sakit nak bersalin sampai macam tu sekali.

8lebih pagi
Mak call. Mak cakap, doakan Kak Ekin dan Rayyan selamat.
Tak bersalin jugak lagi.
Penat teran dia klua pastu masuk balik.
Amin dah nangis.
Doc cakap kalau tak boleh jugak, kena tarik guna forsep.
Kalau tak leh lagi, baru operate.

Ein pun dah risau.
Ein takut sangat kalau guna forsep dekat Rayyan.
Takut Doc tersilap tarik je.

9pagi.
Mak call cakap dah selamat bersalin.
Guna forsep dan baby ok.
Alhamdulillah
Betul2tarikh lahir amin dan waktu lahir amin.

Berat Rayyan 3.2paun.
Hehe...
Patut la ssh nak keluar.

Mak cakap kak ekin takut nak makan dan minum.
Takut nak buang air kecik dan besar.
Ish...
Kalau ein pun ein takut
Hehe

16 Dec
Dah berapa hari ein pendam kecik ati
Baru ein message mak.
Sambil message sambil menangis.
Ingat nak tunggu mak balik baru cerita.
But what's the point.
Cerita kat message atau face 2 face pun mak tetap sama jugak.

17 Dec
Hari lahir mak. Tapi ein dikejutkan dengan berita Rayyan masuk wad kecemasan.
Sebab sakit kuning yang tinggi dan doc takut ada jangkitan pada otak.
Sian Rayyan.
Moga Rayyan sihat.
Ameen...


2 comments:

afzan ; NA said...

wah...Aliff...sedap nama tu :P

nadjwani_ein said...

ehehe
dh tukar
2name sblm lahir
dh lahir n wt surat beranak, ubah lak